Beijk telt zo’n 180 medewerkers die op de loonlijst staan en doet daarnaast vaak een beroep op tijdelijke krachten. Wie zijn de gezichten van Beijk? Wat doen ze? In de terugkerende rubriek ‘Meet’ gaan we in gesprek over hun rol binnen het bedrijf.
Hoe ben je Operationeel Event Manager geworden bij Beijk Partycatering?
Sinds april dit jaar (2022) ben ik in dienst van Beijk. Via mijn beste vriend en tevens oud-collega kwam ik in contact met Beijk, hij was hier al langere tijd werkzaam en gaf al meerdere keren aan ‘dit is echt wat voor jou’.
Voorheen heb ik in de hotellerie en ook in diverse restaurants gewerkt, dit heb ik jaren met heel veel plezier gedaan. Als je bewust wordt van het moment dat je voor jezelf de uitdaging kwijt bent, ben ik van mening dat je hier iets mee moet doet. Ik vind het erg belangrijk dat je elke dag blijft leren en daarin ook jezelf blijft uitdagen.
Partycatering is een hele andere tak van sport, je hebt hier geen vaste bar met aansluitingen en een koeling voor de drankenvoorraad. Het is dus cruciaal dat je over alles maar dan ook echt alles nadenkt voordat je vertrekt naar een partij. Van koffielepels, verlengsnoeren, vuilniszakken tot aan een koelkast. Daarnaast is elke partij natuurlijk anders, denk aan het aantal mensen tot aan een buffet of uitgeserveerd 3-gangen diner. Ditzelfde geldt voor de locatie, van een oude schuur, eigen tuin of een opening van een nieuw pand waar dus nog geen water en elektrisch aanwezig is.
Ik vind het erg mooi dat ik mijn kennis en ervaring mee kan nemen in de partycatering op elke locatie.
Operationeel Event Manager, wat houdt dat in?
Als Operationeel Eventmanager verzorg ik onze gasten van het begin tot aan het einde tijdens bruiloften, verjaardagsfeesten, bedrijfsfeesten, zakelijke bijeenkomsten, buffetten en bijvoorbeeld uitgeserveerde diners. Hierbij heb ik nauw contact met de opdrachtgever en ben ik natuurlijk voor hun het aanspreekpunt tijdens de partij. Voor ons is het cruciaal dat je snel kunt schakelen want hoe goed de partij ook is voorbereidt, er gebeurt altijd wel iets onverwachts. Daarnaast is het belangrijk dat ik het overzicht houd over de gehele partij. Dus wat gebeurt waar en op welk moment. Ook moet ik een echte people manager zijn, ik ben namelijk verantwoordelijk voor alle medewerkers op de vloer. Denk hierbij aan het maken van een de operationele planning, wie staat waar, maar ook dat iedere medewerker de juiste bedrijfskleding aan heeft. Tot slot ben ik een echte team-player, want ik draai ook mee tijdens de partijen.
Wat vind je het leukste aan je baan?
Het leukste vind ik dat geen enkele partij hetzelfde is en daardoor wordt het ook veel persoonlijker. Alle wensen van onze opdrachtgever worden afgestemd tot in detail, eigenlijk is alles mogelijk. Ik blijf het bijzonder vinden dat wij op een lege locatie aankomen, een partij neerzetten en vervolgens alles weer opruimen en vertrekken. Het is dan net alsof we er nooit zijn geweest, dat is de kunst.
Ook vind ik de diversiteit binnen de partijen erg leuk, geen dag is hetzelfde. Naast de partijen op locatie, hebben we ook een vaste locatie ‘De Allersmaborg’, gevestigd in Ezinge. Hier worden voornamelijk al onze bruiloften gevierd. De Allersmaborg is zo’n prachtige borg dat het soms net een sprookje is. Iedere bruiloft is anders en uniek.
Daarnaast hebben wij laten zien dat wij veel meer kunnen dan dat wij denken. Wij kunnen namelijk ook een bedrijfsfeest voor 2500 man organiseren en de catering van het eten en drinken verzorgen, maar ook veel meer dan dat! Denk hierbij aan het verzorgen van de locatie, tentvoorzieningen, podium, licht en geluid, de artiesten, de toiletvoorzieningen en nog veeeeel meer.
Al met al ben ik het meest trots op het moment dat de opdrachtgever zo ontzettend tevreden is over wat wij wel niet neer hebben kunnen zetten.
Wat zijn je ambities?
Binnen Beijk zijn er nog genoeg uitdagingen voor mij. Beijk is een bedrijf dat al sinds 1988 actief is, we merken dat wij de afgelopen jaren snel groeien en dus ook ontwikkelen op diverse vlakken. Daarom is het belangrijk dat ook alle processen mee gaan met de tijd van nu, hierin is innovatie en efficiëntie cruciaal. Hier zijn wij als team druk mee bezig.
Persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat het uitvoerend personeel up-to-date blijft, zowel het logistieke team als de bedieningsmedewerkers. Daarom geven en volgen wij diverse trainingen zoals een basis training, maar ook staat er een barista training op de planning. Wij willen graag service uitstralen op iedere partij en alle gasten verwelkomen met een lach.
Vacatures
Partymanager worden en met Larissa samenwerken? Voor de partycatering zijn wij op zoek naar gedreven partymanagers die het leuk vinden om diverse partijen, groot en klein, te begeleiden.